Subject: Vs: Kommentaaripalve
From: "Kristi Sarap - RA" <[email-masked]>
To: "Kristi Sarap - RA" <[email-masked]>
Date: Wed, 13 May 2026 13:58:21 +0300

Tere!

Ravimiameti poolt vastab meie õigusnõunik Heleni Mäe.

"Selle välireklaami kohta me varasemalt ühtegi kaebust saanud ei ole.
Oleme teadlikud veebilehest minukaal.ee. Veebileht koondab rasvumise kui 
haigusega seotud informatsiooni. Ravimidirektiivi 2001/83/EL artikkel 86 § 2 
kohaselt ei loeta ravimireklaamiks inimeste tervist või haigusi käsitlevat 
teavet, tingimusel, et selles puudub isegi kaudne viide ravimitele.

Tervisekampaaniad võivad liigituda ravimireklaamiks, kui need sisaldavad 
otseselt või kaudselt tuvastatava ravimi kohta viidet, kuid üksnes asjaolu, 
et kampaaniat viib läbi ravimitootja, ei loeta kaudseks viiteks ravimile. 
Samuti ei saa tervisekampaanias esitatud üleskutset tervishoiutöötaja poole 
pöörduda või ravivõimaluste kohta teabe jagamist pidada kaudseks viiteks 
konkreetsele ravimile.

Kampaania puhul on selge, et soovitakse suunata rasvumisega hädas inimesi 
pöörduma tervishoiuteenuse osutaja poole. Viidatud direktiivi sätte eesmärk 
ongi anda ka ravimitootjatele teatud tingimustel tervisekampaaniate 
algatamise ja läbiviimise võimalus. Kui pidada ravimitootja läbiviidavaid 
tervisekampaaniaid alati kaudseks viiteks ravimile, muudaks see viidatud 
direktiivi sätte sisutühjaks. Absoluutset tervisekampaaniate läbiviimise 
keeldu ravimitootjatele sätestatud pole. Enamikes liikmesriikides on 
kasutusel Eestiga sarnane lähenemine ravimitootjate poolt läbiviidavate 
tervisekampaaniate osas.

Kooskõlastamise nõuet analoogsete tervisekampaaniate ega veebilehtede osas 
ei ole, küll aga on Novo Nordisk ise meid veebilehest teavitanud ning 
palunud hinnangut veebilehel avalikustatava teabe lubatavuse ja piirangute 
osas, sh tervishoiuteenuste osutajate viidete lisamise lubatavuse kohta. 
Ravimiameti hinnangul ei ole tegemist ravimireklaamiga. Tegemist on 
ravimitootja poolt läbiviidava tervisekampaaniaga ning puudub alus 
järelevalvemenetluse alustamiseks."

Kui on lisaküsimusi, vastame meeleldi.

Kristi Sarap

kommunikatsiooninõunik

Ravimiamet

Ravimiamet

737 4140

www.ravimiamet.ee <http://www.ravimiamet.ee>

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.
This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and 
privileged information. If you are not the intended recipient, please notify 
the sender immediately by returning the e-mail and permanently deleting what 
you have received. Any dissemination or use of this information by a third 
person without permission is prohibited and may be illegal.

  _____

Saatja: Anu Pillesson <[email-masked]>
Saadetud: teisipäev, 12. mai 2026 09:59
Adressaat: Kommunikatsioon - RA <[email-masked]>
Teema: Kommentaaripalve

Tere

Pöördun ravimiameti poole seoses Novo Nordisk Estonia OÜ 
reklaamikampaaniaga. Foto välireklaamist manuses.

Palun teil kommenteerida alljärgnevat hiljemalt 15. maiks kella 9ks:

1.	Kas Novo Nordisk Estonia OÜ on kõnealuse  <https://www.minukaal.ee/> 
minukaal.ee reklaamikampaania teie juures eelnevalt kooskõlastanud või teid 
sellest teavitanud?
2.	Kas olete seda reklaami ise hinnanud või saanud selle kohta kaebusi?
3.	Reklaamil ei mainita ühegi ravimi nime, kuid see suunab veebilehele, kus on 
loetletud erakliinikud, kus pakutakse retseptiravimite (semaglutiid või 
tirsepatiid) ravi. Kas selline kaudne ahel (reklaam -> veebileht -> KMI 
kalkulaator -> ravimit pakkuvate kliinikute lehed + ravimitootja logo) võib 
Ravimiameti hinnangul kujutada endast ravimiseaduse § 82 tähenduses kaudset 
viidet retseptiravimile ning olla seega käsitletav keelatud reklaamina?
4.	Kas plaanite algatada järelevalvemenetluse Novo Nordisk Estonia OÜ suhtes?
5.	Millised on ravimiameti praktilised võimalused piiripealsete kampaaniate 
järelevalveks?
6.	Kas olete varem teinud Novo Nordisk Estoniale ettekirjutusi ravimireklaami 
osas?

Palun juurde ka kõneisiku fotot.

Lugupidavalt

Anu Pillesson

Bestmarketing.ee toimetaja

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

5804 6002

Äripäev AS